• Министър Павлова в интервю за предаването "Здравей България" по Нова телевизия

        16.02.2016

         

        Водеща: В студиото вече е министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Добре дошли и благодаря за това, че приехте поканата ни! 
        Водещ: Да, и обратно, и после ще говорим за практични неща като това дали хората ще могат да имат път до Варна, защото тази магистрала, без нея Варна била село, думите са на министър-председателя. Практичните въпроси след малко.
        Водеща: Сега политическите.
        Водещ: Защото по-практично е да отговорим на политическите въпроси. Какво се случва?
        Лиляна Павлова: Аз мисля, че беше много ясно и това, което пуснахте като послание на премиера, за него, за нас всички е много важно да имаме, много ясно да се разграничим от всякакви опити да бъдем вкарани в някаква зависимост или каквото и да било. За нас е важно да се разграничим. Ако има някакво съмнение, то това ние трябва много ясно да покажем своята воля, да се разграничим и да покажем, че ние работим законосъобразно, както и той каза, процедурата, тази и всички останали са проведени...
        Водеща: А защо 2 месеца по-късно? Тогава също се говореше, че това са фирми, свързани с Пеевски и Златев, както потвърждава в съмненията си и Борисов, става ясно, но какво стана 2 месеца по-късно, че се стигна до рязко движение?
        Лиляна Павлова: Точно това, което се опитвам да ви кажа, че във всяка една голяма обществена поръчка винаги има много интереси. Интереси, защото това са голям финансов ресурс за стратегическа инфраструктура в страната, и разбира се, както е видно, това са 11 компании, които бяха допуснати да участват в това. И след всяка една тръжна процедура тези, които не са избраните, винаги обжалват, винаги се опитват да намерят някаква причина. Затова ви казвам, че... защото вие питате защо, нали, декември е взето решението пък чак сега. В крайна сметка винаги има обжалвания, винаги има хора,които са недоволни от взетото решение. Но в крайна сметка анализът ни показа...
        Водеща: Но това няма нищо общо с реакцията и с решението на Борисов, доколкото разбирам.
        Лиляна Павлова: Само да се изкажа, ако ми дадете да се изкажа, сигурно ще се получи. Така че едното е анализът на законосъобразността на процедурата, това, че имаме 11 кандидатствали компании, 11-те са допуснати да си представят и технически, и финансови оферти и всяка една от тези компании, консорциуми, са проверени дали отговарят на изискванията на закона. Така че имената, лицата, за които говорим и се споменават, те не стоят вътре в документите, те са изрядни, това са абсолютно правно издържани консорциуми.
        Водещ: Проблем ли е, ако са там? Той казва: витаят тези две имена, Пеевски и Златев, нали те са част от българската икономика и правителството не е оспорвало...
        Лиляна Павлова: Аз не казвам дали са проблем или не, аз ви казвам, че имаме абсолютно законосъобразни фирми и те отговарят на изискванията. От друга страна обаче...
        Водещ: Той казва, че спира процедурата, защото витаят, че тези две имена стоят там. ако стоят там действително, какъв би бил проблемът?
        Лиляна Павлова: Ами аз да помълча, ако искате, вие да говорите, защото аз едно изречение не ме оставихте да кажа.
        Водещ: Уточнявам си въпроса.
        Лиляна Павлова: Добре, аз едно изречение не мога да довърша и да се уточня и аз. Затова това, което се опитвам, още веднъж да започна да говоря, процедурата е законосъобразна, но след като, говорейки за един ресурс от 800 млн.лв., и то които трябва да дойдат от държавния бюджет, ние не искаме да остане сянката на съмнение, че има нещо скрито, нещо едва ли не задкулисно, което да се е случило, така че тези компании и зависимости, в каквито те са обвинени, те да са едва ли не изпълнителите, които получават най-големите обеми строителство в този сектор. Това беше причината вчера. От гл.т. на финансиране. Много е важно да кажем, защото едва ли не се опитаха да кажат, че имаме противоречие между това, което е казал премиерът и това, което министерството направи. Напротив, ни е се допълваме като позиция. Едната е формалната част на въпроса. Формалната, законовата част на въпроса е, че тази обществена поръчка е обявена, много ясно изписано, че тя ще се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020, което, за съжаление, към днешна дата вече не може да е факт, защото тя, първо, беше извадена от предишното правителство и единственото, което успяхме, е да я върнем обратно като поне резервен проект. За съжаление, намалени са средствата, които България получава за пътища. В предишния програмен период ние имахме 2 млрд. за пътища. Сега имаме 1.2 млрд. – драстично намаление в сумата. Тази сума, с която разполагаме, ще ни стигне да направим трите участъка на АМ "Струма", които ни остават, както и довършването на Западната дъга и връзката с тангентата. И за съжаление, както е видно, и вчера се потвърди и официално, няма да ни стигне да включим АМ "Хемус" с европейско финансиране. Така че това е едната страна на нещата. Това ни дава и добра възможност да прекратим търга, да изчистим съмнения от него, да обявим процедурата наново, тя вече ще я обявена като процедура, която изцяло ще се финансира със средства от държавния бюджет и по този начин да изберем изпълнителя наново в следващите месеци.
        Водещ: Проблем ли би било, ако тези две имена, споменати от премиера, са участници, и ако да, защо?
        Лиляна Павлова: От законова гл.т. няма никакъв проблеми тези имена, и всяко едно име на компания, която не е в сивия сектор, един... една компания, която отговаря, много е важно, на техническите изисквания, като референции, като компания, която има опит в строителство, капацитет и т.н. и съответно спазва българските закони, да участва...
        Водещ: Тогава защо това е аргумент?
        Лиляна Павлова: Това не е аргумент. Аргумент елипсата на финансиране и аргумент е, че ако имаме все пак някаква сянка на съмнение и опити да бъдем пришити към определени кръгове или лица, това е нашата бих казала воля да се разграничим и да покажем, че ние нямаме зависимост, нямаме...
        Водеща: Това означава ли, че Пеевски и Златев имат много повече и притежават много повече от това, което са декларирали? Защото ние през цялото време говорим за фирми, свързани със. Никой не отрича, че те са свързани, вече легитимира тази свързаност вчера и Бойко Борисов, и никой не задава въпроса, ами като са свързани, защо не са го написали някъде? Сметна палата, декларация...
        Лиляна Павлова: Аз дали са свързани или не са свързани не мога да кажа, нито ми е работа да го проверявам за свързани лица в крайна сметка. Погледнато, пак казвам това са консорциуми от по 4 фирми във всеки от тези консорциуми, които участват, вътре има и български, но има и чужди, има испански и други компании и те са абсолютно...
        Водещ: Въпросът е за цената. Още декември месец имаше коментари, че цената, която постигнаха тези два консорциума, избрани тогава, е много по-висока от първоначалната, как я наричате, индикативна стойност. Някъде срещнах 430 и няколко милиона е била идеята да струва тази отсечка, тези две отсечки от 60 км, а впоследствие говорим за 800 млн., някои с ДДС пишат направи милиард. И тогава все сметна, че 7 млн. евро на километър е изключително много и това е най-златната отсечка, която ще строим. Т.е. съмнения имаше още декември, че цената е завишена изкуствено.
        Лиляна Павлова: Аз мисля, че тези съмнения ги изяснихме и тогава...
        Водещ: Припомнете!
        Лиляна Павлова: Тук изобщо няма, въобще не трябва да има нюанс на съмнение, затова искам много ясно да го направим това разграничение, когато 2014 г. е правено това предварително обявление на тази индикативна стойност, тя неслучайно се казва индикативна, тогава национална компания „Стратегически и инфраструктурни проекти” е направила тази преценка без да има реален идеен проект и без да има конкретното точно изпълнение на трасето и съоръженията, които трябва да бъдат направени. Това е причината да е толкова занижена към онзи момент анонсираната от тях индикативна стойност. Когато обаче тази година, напомням, 2015 г. е обявена тръжната процедура,и тя приключи декември 2015 г., чак сега, когато вече бяхме ние в правителство и в мандат, 2015 г. беше годината, в която ние приключихме и вече имахме реален идеен проект, реалното проектиране, което включва всичките съоръжения освен самата линейна част на магистралата, която трябва да бъде изградена, на тази магистрала ще бъдат изградени 3 големи тунела, с две тръби всеки от тези тунели, които са по 3 км в посока, това са 6 км тунели, ще бъдат изградени големи пътни възли. За да дам пример, като мащаб това са от типа на Витиня, извинявайте, виадукти, три, също така три големи виадукта, много пътни възли, 34 преминавания, съоръжения подлези и надлези на това съоръжение извън линейната част. Така че чисто математическото изчисление, ако разделим сумата на километрите, колко излиза на километър, е крайно некоректно. Защото когато говорим за строителство на такъв тип обекти, да, линейната част на една магистрала можем да я изчислим, стойността, ако имаме само линейна част, каквато е например АМ "Тракия", защото тя е в равнина, тя е в равен терен, тогава можем да изчислим. Но когато говорим за един много тежък, пресечен терен в такава местност, съоръженията от типа на тунели и виадукти на квадратен или на линеен метър изчислени, те са съответно 10 и 20 пъти по-скъпи от самата линейна част...
        Водещ: Сега няма ли всички да дадат по-скъпа цена, като го казвате това нещо за следващия...?
        Лиляна Павлова: Няма, защото... Знаете ли кое за нас е най-добрият показател и защо аз съм спокойна, когато говоря пред вас и пред нашите зрители за цевни. Защото ние виждаме, че 11-те компании, които са допуснати, и всички те са допуснати да дадат своята цена, всички дават тази цена. Най-ниската от тях е близка до тази, за която говорим. Така че очевидно остойностяването, което са направили 11 компании – италиански, испански, български, турски и други, е равностойно. Това показва, че това е реалната цена. И това е индикативната цента, на която ние трябва да направим и да играем новата тръжна процедура.
        Водеща: Щом има съмнения, за да приключим с тази тема засега, ще бъдат ли проверени служители на структурите, които са взели окончателното решение да дадат в ръцете на тези два консорциума такава голяма поръчка?
        Лиляна Павлова: Аз мисля, че и това ви казах, това отне и времето, за което говорим и в момента, да направим тази проверка, проверката показва, аз мисля, че и компетентните органи приключи процедурата и там, няма незаконосъобразни действия и няма незаконосъобразност в тази процедура. Процедурата е проведена, абсолютно спазвайки и ЗОП, както и правилата, по които е съгласувана и методиката за оценка, критериите за оценка и те са приложени абсолютно обективно.
        Водещ: „Тяшапъ” ли се казва единият от кандидатите, който се оплаква?
        Лиляна Павлова: Двама са кандидатите...
        Водещ: Единият четох, че...
        Лиляна Павлова: Единият е „Тяшапъ”, която е турската компания, и другата е една италианска компания.
        Водещ: Вярно ли е, че, така твърдят публикации в турската преса, че този консорциум е близък то Ердоган и възможно ли е срещата през декември да има някакво отношение за това решение, или?
        Лиляна Павлова: Вижте, тази фирма дали е близка до един или друг политик...
        Водещ: Според публикации в турската преса.
        Лиляна Павлова: ...аз не мога да кажа, и пак казвам, аз не се занимавам с това. Ние сме технократи, ние сме хора, които трябва да работим, спазвайки правилата. Но...
        Водеща: Ще има ли...
        Лиляна Павлова: Много е важно да ми дадете възможност само да кажа. Понеже две компании обжалват, това са италианската и турската. Те обжалват защо са отстранени на етап разглеждане на финансова оферта. И тук използвам да кажа, че турската компания, която обжалва, тя е отстранена не по тема цена, тя е отстранена, защото подадената финансова оферта не отговаря на изискванията на процедурата и тя независимо от това дали останалите участници, тя при всички положения щеше да бъде отстранена. Така че опити, включително и от тяхна страна за спекулации, че те са дали по-ниска цена, пък ето, те са отстранени заради друг, те са неверни, защото тяхната финансова оферта категорично не отговаря на изискванията на процедурата, и това е проверено от оценителната комисия. Докато за другата компания, тя е отстранена, тъй като обосновката, която е давана на финансовата оферта, не обосновава цената, която са дали.
        Водеща: Която е по-висока ли, на италианската, от тази, която в крайна сметка е решено да бъде.
        Лиляна Павлова: Кога се искат обосновка на цени, когато цената, която са дали съответно тези две компании е с 20% по-надолу от средната цена...
        Водещ: Те дават много по-ниска цена, което за вас е съмнително?
        Лиляна Павлова: Да.
        Водеща: Ще я има ли АМ "Хемус"?
        Лиляна Павлова: Да, категорично да. Вие го чухте и от министър-председателя...
        Водеща: Последно има ли или няма пари?
        Лиляна Павлова: И аз мога да потвърдя, няма европейски пари, затова прекратихме търга, който е обявен за финансиране с европейски пари. Но благодарение на усилията на правителството в борбата с контрабандата, ще осигурим това финансиране от свръхприходите в бюджета от контрабанда, които както виждате и още първите месеци показват като добри, ще обявим тази процедура вече като процедура изцяло проект, финансиран от държавния бюджет и съответно ще го финансираме поетапно в следващите 4 години така, както...
        Водеща: Какви срокове има за обявяване на процедура...
        Лиляна Павлова: Процедурата ще я обявим при първа възможност, веднага след като приключи тази процедура. Защото вчерашното решение за прекратяване, то подлежи по законов ред на обжалване. Така че то трябва да мине законовия ред за обжалване, ако има или няма обжалване, тогава ще влезе в сила и тогава ще имаме право да обявим наново процедурата...
        Водеща: Вие кога разбрахте, че ще бъде спрян този проект?
        Лиляна Павлова: Аз разбрах не вчера, а много по-рано, че няма да имаме... че ще имаме проблем с финансирането, и вие знаете, аз съм го давала и в интервюта и назад в седмиците и месеците, че ние в момента търсим и обсъждаме варианти какво и как може да стане. Паралелно с това, вече ние имаме готовността на АМ "Струма", за лот 3 през дефилето, откъдето стана ясно какви ще са стойностите, които ще са ни необходими и можем да направим изчислението съответно, че европейски пари няма да ни стигнат. Така че това е в момента добро стечение на обстоятелствата...
        Водеща: Кога разбрахте, че трябва да изчистите съмненията, които витаят, цитирам Бойко Борисов?
        Лиляна Павлова: Ами мисля, че вчера ясно беше взето решението за това, че трябва да изчистим, защото много се натрупаха във времето, много се нагнети обстановката и се изкривиха в бих казала опити да се манипулира общественото мнение, настроение и виждане, че едва ли не има нещо кой знае колко страшно, което се е случило.
        Водещ: Хайде да отговорим честно...
        Лиляна Павлова: ...но беше важно да спрем, да кажем точка, затваряме темата, разграничаваме се.
        Водещ: Да говорим директно, в цяла София от вчера се говори, че или е имитация, или действително влизане във война с мощни икономически субекти? Че това прави правителството в момента. Кажете какво се случва и очаквате ли да влезете, и самият премиер каза, има медии бухалки, и едните, и другите, и едните и другите? Сменят ли се бухалките по ваш адрес, не виждаме да се случва реално, какво става?
        Лиляна Павлова: Вие искате на следващия ден. Вижте, аз го казах много ясно. Стоп, стига на опитите да ни пришиват към този, към онзи, към зависимости, към кръгове, квадрати и т.н. Нямаме зависимости, трябва да приключи опитът да се правят внушения и да се правят спекулации с това. Ние работим професионално, работим експертно, неслучайно Европа ни отблокира европейските фондове, успяхме на 100% да си усвоим средствата от стария период, искаме да работим напред, искаме да работим прозрачно, искаме хората да ни имат доверие. Очевидно са необходими по-категорични и ясни действия и аз мисля, че и от вчерашното решение и разпореждане на премиера това ставна ясно.
        Водещ: От бухалкви страх ли ви е?
        Лиляна Павлова: Не, не ни е страх. Ако ни беше страх, нямаше да взимаме непопулярни решения.
        Водещ: Ако всичко, което се случва не е менте, както в една карикатура...
        Лиляна Павлова: Не, не е менте. Не мисля, че е менте.
        Водещ: И какво ще последва според вас?
        Лиляна Павлова: Искаме да покажем воля за реформи, воля за разграничаване от всякакви опити, пак казвам, за манипулации, спекулации да ни пришиват...
        Водеща: А страх от предсрочни избори?
        Водещ: Защо се опитва някой да ви пришива, ако това въобще не е вярно?
        Лиляна Павлова: Защото е удобна теза, защото е удобна теза и защото вие виждате в последните седмици, то е актуално всеки път януари, февруари до март така да се правят опити за дестабилизиране на правителството, ние виждаме една много ясна кампания и опит да се дестабилизира правителството през медии, през Фейсбук, екологични и всякакви други опити.
        Водеща: От тази страна виждате?
        Лиляна Павлова: Аз ги виждам, вие не ги ли виждате?
        Водеща: Опити за дестабилизиране...
        Лиляна Павлова: Това са опити за дестабилизиране на правителството...
        Водеща: От предсрочни избори страх ли ви е?
        Лиляна Павлова: И е много удобно да се опитват, едва ли не да вкарат правителството в режим на зависимости, а ние зависимости нямаме.
        Водеща: От предсрочни избори имате ли притеснения?
        Лиляна Павлова: Не, категорично. Аз мисля, че тези, които най-много говорят за предсрочни избори най- ги е страх, но най- го говорят. Аз съм казала моето мнение по въпроса. На не ни е страх, ние винаги сме готови за избори.
        Водеща: Вчерашното публично оповестено решение, не знам кога точно е взето за изчистване на всички съмнения, може ли към него да припишем и желанието на правителството и на Владислав Горанов да се разкри докладът, който разследва ситуацията в КТБ – нещо, което той не искаше да направи по-рано?
        Лиляна Павлова: Това още веднъж потвърждава това, което казвам в момента. Тъй като малко по малко във времето, в седмиците и в месеците назад всеки ден по всяка една тема се опитваше да се извади един различен нюанс, да го кажа, или контекст на някаква зависимост, ето това е още една стъпка всеки един от нас, министрите и членовете на този МС ясно да покажем със свои действия и решения да се разграничим...
        Водещ: Т.е. това е синхронизирано, което се случва?
        Лиляна Павлова: Така че това е нашата воля за категорично разграничаване и разсейване на тези съмнения...
        Водещ: Това е синхронизирано?
        Лиляна Павлова: Да.
        Водещ: Международен натиск има ли?
        Лиляна Павлова: Не, не смятам...
        Водещ: Един въпрос, свързан с цените. Вярно ли е, че тунелът, един от тунелите на Кресненското дефиле, за АМ "Струма" вече ви връщам, комфортно се чувствате в тази тема, но все пак, ако струва тунел 2 км 125 млн. евро, двукилометров, вярно ли е, че най-големият и труден тунел в света – Лердалският – струва 120 млн. евро?
        Лиляна Павлова: Този, който вие говорите е тунел, строен преди 20 години, строен по други технологии и с една тръба, една тръба, преди 20 години строен, други технологии, включително други мерки за безопасност, в друг и различен терен, защото в зависимост от скалата ние имаме съответно различен вид облицовка и т.н.
        Водещ: А тунелът, пак друг пример, и него да коментирате, Джунаншон – 18 км, 2007 г.
        Лиляна Павлова: Аз ви благодаря, че вие имате мнение, че познавам всички тунели, строени по света...
        Водещ: Струва 144 млн. за 18-километров тунел, а нашия да го наричаме двукилометров – 125 млн., или пак става дума за...
        Лиляна Павлова: Нека говорим, пак казвам, много е важна местността, в която се строи, много е важно дали е с една или с две тръби за движение, защото веднага давам пример с тунела на Шипка, който е една тръба, тунелът, който струва 150 млн. евро като индикативна стойност, която е изчислена от специалисти, и то не от българска компания, а той може и да е повече. Тунелът на Железница е тунел и участък от 3.5 км, който включва разбира се и пътна част и допълнителни съоръжения, но отново говорим за две тръби за минаване, всяка от които от тип магистрален габарит, две платна за движение и аварийна лента, както и преходи, вътрешни, вие знаете, че имаме нови системи за безопасност, които трябва да прилагаме в тези тунели, за да може ако не дай си боже, се случи нещо в едната тръба, евакуацията освен на хората през специалните врати за преминаване, трябва да може да имаме и обръщане, и изваждане на колите оттам по специални мерки и изисквания за безопасност. Така че аз не смятам, че имаме... не трябва да имаме изобщо притеснения по отношение на стойността, тъй като ако сравним и с тунелите, които направихме, и сега на предишния участък на АМ "Струма" до Благоевград, ако погледнем и тунелите на АМ "Хемус", това е цената, която е реалната цена средно на такъв тип тунел в скалиста местност.
        Водеща: Два казуса, които... зрителски сигнали дойдоха до нас, единият, разказахме преди малко на живо, от АМ "Марица", където, оказа се, че вече крадат мрежите, които сте поставили, всъщност са поставени за безопасност на пътуващите автомобили там.
        Лиляна Павлова: За съжаление...
        Водеща: Каква е цената на тази мрежа и защо е толкова харесвана и желана, че се стигна до мрежи, мисля, че само метали...
        Лиляна Павлова: Може само да кажем, че са откраднати и 60-те стълба, които държат тази мрежа, така че това е едно....
        Водещ: Пак метални?
        Лиляна Павлова: Метални стълбове, които са откраднати, очевидно ще трябва вече д аги заваряваме. Напомням, помните, че бяха откраднати дори химическите тоалетни на АМ "Тракия", които бяхме сложили. Сега откраднаха мрежите, което... просто нямам думи какво да кажа по въпроса. Даже вие показвате и кадри. Мога да ви разкажа още няколко куриозни случая. Откраднаха ни вратите, вие знаете, че имаме т.нар. заешки огради отстрани на магистралата, за да не влизат животни. Помните случая с животното, излязло на АМ "Струма", тогава беше открадната металната врата, защото това са врати за влизане на работници, които да почистват и поддържат канавките. Откраднаха металната тръба, няколко дни по-късно два от електрическите стълба на новия участък на АМ "Струма" до Благоевград бяха откраднати, което съответно доведе да няма ток и осветление на магистралата до Благоевград. След това откраднаха и електрическия кабел и стълба на магистралата долу, при Сандански, а на пътния възел Димитровград целия захранващ кабел.
        Водещ: Понеже говорихме за АМ "Струма", времето напредва...
        Лиляна Павлова: 2 км мантинели от първокласния път до Ботевград също ни бяха откраднати. Как си представяте няколко души, които вървят с 2 км...
        Водещ: Много дълго време и едва ли са няколко души. Много бързо, понеже времето напредна, потребителски въпроси, свързани с АМ "Струма", най-натовареният път в България всъщност, предполагам, че все още статистиката е такава...
        Лиляна Павлова: И за съжаление, има и много жертви на участъка...
        Водещ: Кресненското дефиле най-опасно и така. Кога... Отказахте се от този дълъг 15-километров тунел, и слава богу според мен, но...
        Лиляна Павлова: Да, защото той щеше да струва 1 млрд. евро, опасно е като строителство, 10 години строителство и хиляди тонове, 6 млн. тона скална маса би следвало стотици камиони да извозват и така в продължение на 7 години поне.
        Водещ: Знаем, че там ще има много и малки къси тунели, въпросът е, че това е последният етап. Останалите участъци, които не са в самото Кресненско дефиле, кога ще бъдат пуснати в експлоатация?
        Лиляна Павлова: Участъкът, който е продължението на магистралата, сега, която свършва на Благоевград до Крупник, ние сключихме договора с избрания изпълнител през месец декември, така че договорът включва два етапа, една година свързана с допроектиране,разрешение за строеж и най-тежката част – това са процедурите по отчуждаване на земите на този терен, след което имаме два години за строителство, така че общо 3 години, считано от месец декември 2015 г., значи 2018 г., до края на 2018 г., ако всичко е наред с отчужденията, трябва да го пуснем. За следващия участък, за който също имаме избран изпълнител, това е участъкът от Кресна до Сандански, там, където вече пуснахме участъка от магистралата, там имаме 20-километров участък, също имаме избран изпълнител. през ноември месец подписахме договора с изпълнителя. Срокът е абсолютно същият – една година за проектиране, отчуждаване на земите, там е по-голям и участъкът, и 2 години за строителство, отново до края на 2018 г. И всъщност на нас ни остават само 20-те километра в дефилето, за които имаме вече идейното проектиране, това е комбинация от линейна част, тунели и виадукти, като тук говорим за т.нар. скални тунели, тези, които са пътували към Сърбия и т.н., това са скални тунели, с които да изградим по най-добър начин, и разбира се доста по-бързо и доста по-евтино този много критичен участък.
        Водеща: Благодаря ви!

        Запис от предаването можете да гледате тук:

        http://play.novatv.bg/programi/zdravei-bulgariya/704812?autostart=true

    Персонализирано търсене
    Мрежата
     
     
     
    Персонализирано търсене
    Мрежата